24.septembrī (otrdienā) notika balsošana Eiropas Parlamenta Transporta komitejā (TRAN) par turpmāko mobilitātes pakotnes likteni.
Mobilitātes pakotne – balsošanas rezultāti
Visi dokumenti, par kuriem Eiropas Parlaments iepriekš nobalsoja pirmajā lasījumā, tika izvirzīti uz nākamo darba posmu. Atsevišķus elementus pieņēma ar balsu vairākumu:
- par autovadītāju norīkošanu autotransporta nozarē – balsu sadalījums: 28 balsotāju bija par, 16 pret un 3 atturējās;
- par maksimālajiem pārtraukuma, atpūtas, transportlīdzekļu vadīšanas periodiem – 30 personas balsoja par, 15 pret, 2 atturējās balsot;
- par piekļuvi transporta tirgum – 30 balsis par, 14 pret, 2 atturas.
Mobilitātes pakotne – Trialogs
Tādējādi oficiāli sākas starpiestāžu sarunas (Trialogs) par Parlamenta pieņemtajiem noteikumiem.
Pēc ilgāka pārtraukuma saistībā ar vēlēšanu periodu, sākās galīgais mobilitātes pakotnes noteikumu izstrādes posms. “Par” balsu pārsvars liecina, ka pēc vēlēšanām spēku sadalījums Parlamentā maz kas mainījies. Pēc balsošanas EP iesniegtā Eiropas Komisijas nostāja un mīkstinošie noteikumi, var teikt, tika pilnībā ignorēti. Tagad ir laiks ES Padomei, kura pirms lēmuma pieņemšanas par pakotnes tālāko likteni vadīs virkni sanāksmju ar Eiropas Komisiju un Eiropas Parlamentu tā dēvētā “Trialoga” ietvaros, lai vairs nepagarinātu likumdošanas procedūru. Šī būs pēdējā iespēja, lai Polijas transportam nelabvēlīgie priekšlikumi tiktu mīkstināti vai novērsti. No Polijas pārvadātāja viedokļa šodienas balsojuma rezultāti noteikti nav labas ziņas – komentē OCRK eksperts Kamils Volaņskis (Kamil Wolański).